Mind a háromnak van belső dimenziója (pnimiyut) és külső dimenziója (chitzoniyut). A Tóra is így épül fel: a belső dimenzió a Talmud, különböző törvények stb., a külső pedig pl. a Kabbalah. A Teremtő megnyilatkozása lehetővé teszi az életet a világban, spirituális lényege azonban teljesen rejtett. Hasonlóképpen a lélek is tartalmaz egy felfedett elemet, ami életre kelti a testet, s egy rejtettet, ami “felemeli” a testet.
A Dávid-csillag (Mógen Dóvid) dupla háromszöge szimbolizálja a Teremtő, a Tóra és Izrael két dimenziójának kapcsolatát. A lélek külső dimenziója a Tóra tanulásával kapcsolódik Isten külső dimenziójához, míg lelkünk lényege a Kabbalah által kapcsolódik Isten rejtett lényegéhez.
Van azonban egy másik magyarázat is arra, hogy mit szimbolizál ez a jelkép. A Kabbalah azt tanítja, hogy Isten 7 spirituális építőelemmel építette a világot, a maga 7 érezlmi tulajdonságával. Így tehát a teremtés ennek a 7 tulajdonságnak a kifejeződése. Ez a hét tulajdonság a következő:
Chesed (Kedvesség)
Gevurah (Komolyság)
Tiferet (Harmónia)
Netzah (Elszántság)
Hod (Alázatosság)
Yesod (Megalapozás)
Malchut (Nemesség)
Ezek a tulajdonságok pedig 3 oszlopba sorlohatók: jobb, közép és bal:
Gevurah | Tiferet | Chesed |
Hod | Yesod | Netzah |
Malchut |
Ehhez hasonlóan a Dávid-csillag is hét részből áll, 6 csúcs indul a közepéből. A jobb felső csúcs a Chesed, a bal felső a Gevurah. A felső középen elhelyezkedő a Tiferet. A Kabbalah azt tanítja, hogy a Tiferet a Ketterben (koronában) gyökeredzik, ami sokkal magasabb szintű, mint a halandók számára az Isteni tulajdonságokból létrehozott világ.
Jobbra lefele található a Netzah, balra lefele pedig a Hod.
Középen pedig a Yesod helyezkedik el. A Yesod az alap, s mint ilyen, minden más tulajdonság belőle nő ki.
A csillag lefele ágazó csúcsa a Malchut, ami a többi 6 részből nyeri energiáját ahhoz, hogy össze tudja fogni őket és létrehozza belőlük a mindenséget.
És még egy érdekesség: a héber abc, az alef-bet mind a 24 betűje megtalálható benne:
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése